![Filozofická fakulta UP](fileadmin/obrazky-struktura/web2010/FF-550x50.jpg)
Mezinárodní konference o spotřební kultuře na FF UP
Kabinet interkulturních studií při Katedře sociologie a andragogiky FF UP pořádá ve spolupráci s katedrami žurnalistiky, germanistiky, divadelních, filmových a mediálních studií mezinárodní konferenci o spotřební kultuře Consumer Culture: between aesthetics, social distinction and ecological activism.
Konference, která je součástí celoevropské kampaně Evropský rok boje proti chudobě a sociálnímu vyloučení (EY2010) a záštitu nad ní převzalo Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, se uskuteční 7.–9. 10. 2010 v prostorách Uměleckého centra UP.
Program konference tvoří pět tematických okruhů: estetika spotřební kultury; kritika spotřební společnosti; spotřeba a sociální distinkce; výzkum spotřebního chování; kultura a marketingová komunikace. Doprovodný program zahrnuje filmovou projekci a workshopy uspořádané ve spolupráci s odborníky z oblasti marketingu, výzkumu spotřebního chování a aplikovaného designu. Cílem připravované mezinárodní konference je diskutovat spotřební kulturu jako komplexní a kontroverzní fenomén a umožnit dialog a spolupráci mezi akademickou a komerční sférou. Účast na konferenci přislíbili jak významní badatelé z Německa, Itálie, Velké Británie, Rakouska a Dánska (jmenovitě Associate prof. Roberta Sassatelli, prof. Kate Soper, prof. Wolfgang Ullrich, prof. Rainer Gries), tak zástupci komerčního sektoru (analytici trhu a spotřebního chování, reklamní textaři, marketingoví poradci).
Zájemci o vystoupení na konferenci mohou do 5. 6. poslat abstrakt příspěvku v rozsahu do 300 slov spolu se stručným životopisem na e-mailovou adresu consumerculture.cz@gmail.com. Bližší informace o připravované konferenci i vypsané studentské soutěži najdete na webových stránkách: http://oltk.upol.cz/consumerculture.
Aktuální zpravodajství a publicistiku z Univerzity Palackého najdete na stránkách Žurnálu Online.
![](clear.gif)